وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش شبکه :شبکهٔ کامپیوتری که اغلب به طور خلاصه بهش شبکه میگویند

شبکهٔ رایانه‌ای که بیشتر اوقات به طور کوتاه شده بهش شبکه میگویند دسته ای از رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که از طریق کانال‌های ارتباطی به هم ارتباط داده شده‌اند. شبکه کامپیوتری باعث تسهیل ارتباطات مابین کاربران شده و میگذارد استفاده کنندگان داده های خودشان را در اختیار همگان آموزش شبکه بگذارند.

توضیحات

آموزش شبکه  یک شبکه رایانه‌ای اجازه به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات را بین دستگاه‌های متصل گردیده به هم، می‌دهد. در دهه 60 میلادی،

 آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (ARPA)، هزینه ای را به منظور طراحی شبکه آژانس پروژه‌های پیشرفته (ARPANET) برای وزارت دفاع  آموزش شبکه ایالات  متحده آمریکا فرستاد. این اولین شبکه رایانه‌ای در کره ی خاکی بود.

 توسعه شبکه از سال ۱۹۶۹ و براساس طرح‌های توسعه یافته دهه ۶۰ آغاز شد.

بر اساس قرارداد


ممکن است شبکه‌های رایانه‌ای بر اساس «قرارداد» ارتباطی طبقه‌بندی شوند. برای اطلاعات بیشتر لیست پشته‌های قرارداد شبکه و لیست قراردادهای شبکه را ببینید.

انواع شبکه‌های رایانه‌ای از نظر اندازه

شبکه شخصی (PAN)

آموزش شبکه نوشتار اصلی: شبکه شخصی

«شبکه شخصی» (Personal Area Network) یک «شبکه رایانه‌ای» است که برای ارتباطات میان وسایل رایانه‌ای که اطراف یک فرد می‌باشند (مانند «تلفن» ها و «رایانه‌های جیبی» (PDA) که به آن «دستیار دیجیتالی شخصی» نیز می‌گویند)

بکار می‌رود. این که این وسایل ممکن است متعلق به آن فرد باشند یا خیر جای بحث خود را دارد. برد یک شبکه شخصی عموماً چند متر بیشتر نیست.

 موارد مصرف شبکه‌های خصوصی می‌تواند جهت ارتباطات وسایل شخصی چند نفر به یکدیگر و یا برقراری اتصال این وسایل به شبکه‌ای در سطح بالاتر و شبکه «اینترنت» باشد.

ارتباطات شبکه‌های شخصی ممکن است به صورت سیمی به «گذرگاه» های رایانه مانند USB و فایروایر برقرار شود. همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌هایی مانند IrDA، «بلوتوث» (Bluetooth) و UWB می‌توان شبکه‌های شخصی را به صورت بی‌سیم ساخت.

شبکه محلی (LAN)

نوشتار اصلی: شبکه محلی

«شبکه محلی» (Local Area Network) یک «شبکه رایانه‌ای» است  آموزش شبکه که محدوده جغرافیایی کوچکی مانند یک خانه، یک دفتر کار یا گروهی از ساختمان‌ها را پوشش می‌دهد.

در مقایسه با «شبکه‌های گسترده» (WAN) از مشخصات تعریف‌شده شبکه‌های محلی می‌توان به سرعت (نرخ انتقال) بسیار بالاتر آنها، محدوده جغرافیایی کوچکتر و عدم نیاز به «خطوط استیجاری» مخابراتی اشاره کرد.
یک شبکه کتابخانه نوعی

دو فناوری «اترنت» (Ethernet) روی کابل «جفت به هم تابیده بدون محافظ» (UTP) و «وای‌فای» (Wi-Fi) رایج‌ترین فناوری‌هایی هستند که امروزه استفاده می‌شوند،

 با این حال فناوری‌های «آرکنت» (ARCNET) و «توکن رینگ» (Token Ring) و بسیاری روشهای دیگر در گذشته مورد استفاده بوده‌اند.

شبکه کلان‌شهری (MAN)

نوشتار اصلی: شبکه کلان‌شهری

«شبکه کلان‌شهری» (Metropolitan Area Network) یک «شبکه رایانه‌ای» بزرگ است که معمولاً در سطح یک شهر گسترده می‌شود. در این شبکه‌ها معمولاً از «زیرساخت بی‌سیم»

و یا اتصالات «فیبر نوری» جهت ارتباط محل‌های مختلف آموزش شبکه استفاده می‌شود.

شبکه گسترده (WAN)

نوشتار اصلی: شبکه گسترده